بیماری های زنان بارداری نازایی

بیماری های زنان بارداری نازایی
بیماری های زنان بارداری نازایی

Friday 30 March 2012

عوارض هیسترکتومی

هیسترکتومی
سلام و تبریک سال نو . خانم دکترمن 45 سال سن دارم و اخیرا" دچار خونریزی های شدید رحمی و احساس درد و فشار در لگن شده ام . به متخصص زنان مراجعه کردم برام سونو درخواست کرد که جوابش اینه : رحم با ابعاد 96در 85 میلی متر دارای اکوی طبیعی ، ضخامت آندومتر 10 میلی متر، آدنکسها نرمال
دکتر به مدت 3 ماه هم بهم قرص مدروکسی پروژسترون از روز 16 قاعدگی تا 26 قاعدگی داد که خیلی کم شدت خونریزیم را کمتر کرد و نیز قرص آهن برای جلوگیری از کم خونی .این بار که برای ویزیت رفته بودم گفت که بهتره هیسترکتومی بشی و توضیحی راجع به عوارضش نداد . میشه لطفا" راجع به عوارض هیسترکتومی و اینکه من عمل کنم بهتره یا دارو بخورم منو راهنمایی کنید .  
------------------------------------------------------------------------------------------------------------- 
با سلام
با توجه به بزرگ شدن ابعاد رحم در سونوگرافی و عدم پاسخ به قرص مدروکسی پروژسترون ، هیسترکتومی برای شما گزینه خوبی محسوب میشود . عوارض هیسترکتومی شامل : احتمال عفونت ، خونریزی پس از عمل و گرگرفتگی بدلیل خارج کردن تخمدانها ( اووفرکتومی ) و یائسگی زودرس میباشند. البته این عوارض در اکثریت افراد بروز نمی یابند و یائسگی زودرس نیز اگر تخمدانها سالم باشند و جراح زنان آنها را خارج نکند ، رخ نمی دهند . در صورت خروج تخمدانها ، هورمون درمانی یائسگی با تجویز قرص استروژن و پروژسترون انجام شده و تاثیر بسزایی جهت جلوگیری از بروز گرگرفتگی دارد .