بیماری های زنان بارداری نازایی

بیماری های زنان بارداری نازایی
بیماری های زنان بارداری نازایی

Monday 26 March 2012

فواید قرص های جلوگیری از بارداری


 قرص جلوگیری از بارداری – فواید مصرف آن در زنان



بر طبق توصیه های دکتر زنان ، فواید قرص جلوگیری از بارداری شامل :

درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک ( PCO ) – این بیماری یک حالت عدم تعادل هورمونی درزنان است که سبب پریود های نا منظم و آکنه و رشد موهای زائد می شود . قرص های ضد بارداری با پائین آوردن سطح هورمون ها ، سبب درمان این بیماری می شوند . جهت مطالعه بیشتر به مقاله تخمدان پلی کیستیک  این وبلاگ مراجعه کنید .
درمان آندومتریوزیس – بیشترزنان دارای این بیماری کرامپ های قاعدگی و یا درد لگنی حین پریود دارند .  تجویزقرص های ضد بارداری توسط دکتر زنان با توقف موقت پریود سبب درمان این بیماری می شوند . امروزه انواعی از قرص های جلوگیری  ( Seasonal ) که هر سه ماه یکبار و یا حتی سالی یکبار در انواع جدید تر، پریود ایجاد می کنند ، کمک شایانی به کاهش درد قاعدگی در افراد مبتلا به آن می کنند . جهت مطالعه بیشتر به مقاله آندومتریوز وبلاگ مراجعه کنید .
درمان آمنوره یا عدم پریود – این بیماری بیشتر به دلیل کاهش وزن ، استرس ، ورزش شدید و یا صدمه به تخمدان ها بر اثر رادیوتراپی ویا شیمی درمانی رخ می دهد و علت آن وجود هورمون استروژن در مقادیر پائین تر از حد نرمال در بدن است در نتیجه پریود خانم به مدت چند ماه و یا به کلی قطع می شود. درمان این بیماری با تجویز قرص های ضد بارداری ماهیانه ( سیکلیک ) که سبب افزایش میزان هورمون استروژن می شوند ، امکان پذیر است . 

درمان سندرم پیش از قاعدگی ( PMS ) – نشانه های این سندرم شامل خستگی ، حساسیت پستان ها و نفخ شکم و آکنه هستند که حدود دو هفته قبل از شروع پریود در یک خانم جوان رخ می دهد . قرص های ضد بارداری با قطع تخمک گذاری و به حداقل رساندن هورمون ها سبب درمان این بیماری در مصرف کنندگان آن به صورت مداوم ( غیر ماهیانه ) می شوند . قرص یاسمین و قرص یاز بهترین نوع قرص های جلوگیری با توجه به موارد ذکر شده می باشند. جهت مطالعه بیشتر به مقاله سندرم پیش از قاعدگی وبلاگ مراجعه کنید .
کاهش خونریزی های سنگین قاعدگی – قرص های جلوگیری سبب کاهش مقدار و مدت خونریزی در اکثریت افراد مصرف کننده آن می شود .
بهبودی آکنه – اغلب پزشکان برای درمان آکنه متوسط و شدید که به دیگر درمان ها پاسخی نداده است ؛ انواع خاصی از قرص های جلوگیری ( نظیرقرص دیان ) را تجویز می کنند . البته لازم به ذکر این نکته است که درمان آکنه با قرص جلوگیری به چند ماه زمان نیاز دارد .
سایر فواید – درمان کم خونی فقر آهن در افراد مصرف کننده آن به دلیل کوتاه تر شدن زمان پریود و نیز کمتر شدن میزان خونریزی می باشد .